
Облік понаднормово відпрацьованого часу в Про100 Табельник
Ця стаття спрямована на ті підприємства, у яких з метою спрощення вже склалося своє уявлення про планування робочого часу. Вони мають однозмінний робочий графік і не турбуються його плануванням. Вдаються до так званого «живого графіка», вважаючи, що співробітники і так мотивовані до виходу на роботу зарплатою.
Процес вирішення кадрових проблем (кадрових дірок) через хворобу, прогули, звільнення, відпустки тощо, у них, зазвичай переміщається до рівня оперативного планування. Кадрові проблеми, що виникнуть завтра, вирішуються сьогодні.
Найчастіше такий підхід, як здається, продиктований обмеженістю наявних управлінських ресурсів. Тому, з метою економії, здається краще робити як виходить, і розраховувати, що до закриття звітів про понаднормово відпрацьований час — розберемося. Коли ж настає момент розберемося, тут виникає безліч проблем, зокрема і психологічної природи. Мало того, що витрати часу на вирішення таких проблем зростають, у тому числі і через значну кількість часу, що минув з цих подій, але ще може зрости кадровий дефіцит, у разі несправедливого їх вирішення для будь-якої зі сторін. Тому, у багатьох випадках, на цьому заощадити не вдається. Втрати можуть перевищити уявний профіт.
Цією статтею ми не ставимо собі за мету переконати вас змінити метод планування робочого часу, що склався на вашому підприємстві. Ми просто хочемо звернути вашу увагу на ті недоліки, якими він зараз супроводжується і запропонувати своє бачення того, як їх можна подолати.
Таке вирішення проблеми нам здалося вкрай привабливим, і ми реалізували
його на базі свого додатку
Про100 Табельник. Що з цього вийшло – вирішуйте самі, але після того як ознайомитеся. А
зараз детальніше…
Наше рішення для обліку понаднормово відпрацьованого часу
працівниками
Почнемо з констатації того, що запропоноване нами рішення не передбачає створення робочих графіків, які не використовуються вашим підприємством. Воно може працювати у тій самій парадигмі, як і раніше. Ми просто пропонуємо вам використовувати метод фіксації понаднормово відпрацьованого часу співробітниками за подією, у всіх його різновидах:
- До початку робочого дня;
- Після закінчення робочого дня;
-
У вихідний день чи відпустку.
Тепер розкажемо докладніше про те, як оформляти понаднормово відпрацьований час співробітниками у нашій програмі. Ідея проста. Співробітники реєструють свій робочий час з урахуванням понаднормово відпрацьованого у програмі, а відповідальний співробітник, за наявності управлінського рішення про понаднормові роботи, виконує його оформлення. Таким чином, наявність понаднормово відпрацьованого часу в реєстрації співробітника — це ще не привід для того, щоб цей час опинився у Звіті Про понаднормово відпрацьований час. Потрібно адміністративне підтвердження.
Здійснюється у Журналі операцій. З цією метою необхідно відкрити для зміни відповідну операцію реєстрації співробітника. Переконатися, що інтервал реєстрації містить необхідний понаднормово відпрацьований час. Далі, вибрати компонент управління До початку і використовуючи коліщатко мишки встановити відповідне його значення, потім зміни зберегти. |
Проводиться у Журналі операцій. З цією метою необхідно відкрити для зміни відповідну
операцію реєстрації співробітника. Переконатися, що
інтервал реєстрації містить необхідний
понаднормово відпрацьований час. Далі, вибрати компонент
управління Після закінчення і використовуючи коліщатко
мишки встановити відповідне його значення, потім зміни
зберегти. |
Проводиться у Журналі операцій. З цією метою необхідно відкрити для зміни відповідну операцію реєстрації співробітника. Переконатися, що інтервал реєстрації містить необхідний понаднормово відпрацьований час. Далі, вибрати компонент управління В період і використовуючи коліщатко мишки встановити відповідне його значення, потім зміни зберегти.
|
Звертаю увагу, що зміна значень коліщатком мишки проводиться у відповідних секціях значення, тобто для годин у секції години, для хвилин у секції хвилини. Також можна встановлювати значення елементами керування самого компонента або безпосередньо з клавіатури.
В основі функціонування цього звіту для
понаднормово відпрацьованого часу, оформленого в період
нормативного робочого часу, реалізовано логіку, аналогічну
тій, яка працює у звіті Про відпрацьований час. Детально
вона описана у нашій статті
Магія «Про100 Табельника». Як зробити «гладкі» звіти із
«шорстких» даних. Але, звертаю увагу, що існує відмінність, із трьох зазначених в
ній перетворень використовується лише одне —
Приведення відпрацьованого часу співробітниками до тривалості
їхнього робочого дня. Крім того, понаднормово відпрацьований час виключно до початку та/або після закінчення робочого дня співробітника не обробляються вищезгаданим перетворенням.
На екранній копії інтерфейсу програми праворуч можна ознайомитися
з фрагментом цього звіту. На ньому представлена також можливість
використовувати для деталізації робочого дня вже відомий
метод Подробиці.
|
Раніше ми вже звертали увагу на те, що ефективність всього запропонованого механізму вирішення завдання дуже суттєво посилюється із застосуванням самоконтролю — персональних звітів співробітників, де вони можуть своєчасно ознайомлюватися з результатами своєї реєстрації та за потреби зв'язатися з уповноваженим співробітником для виконання необхідних коректив неточностей. Це дуже корисний інструмент, тому що дозволяє своєчасно очищати процес від помилок.
Крім того, в ньому передбачена функціональність, що дозволяє
робити до операцій реєстрації нотатки пояснювального
характеру, як це добре видно із того ж фрагмента інтерфейсу
програми праворуч.
Звертаю також увагу на вміст колонки Понаднормово. Вона
містить інформацію про
понаднормово відпрацьований час співробітниками, яка
створюється відповідальним співробітником. Вказаний у ній
час входить у тривалість часу реєстрації співробітника, вказаного
у колонці Час.
|
Нарешті ми завершили ознайомлення з методом оформлення
понаднормово відпрацьованого часу співробітниками та пов'язаною з цим
звітністю. Однак це ще не останнє наше корисне рішення. Будуть і інші, але
про них ми поговоримо пізніше.